V těchto dnech zažívá Praha dopravní kolapsy a zácpy, jejichž problematika dosáhla, až na jednání magistrátu hlavního města Prahy, stejně jako do masových médií…

Dokonce šlo o jeden z hlavních a opozicí kritizovaných bodů při 11. jednání na zastupitelstvu Hlavního města Prahy. A podle posledních zpráv, které máme, jakož i vyjádření samotných radních se zdá, že současná krizová situace je možná jistou formou sociálního experimentu. 

Zdroj: Twitter

Například Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu, popřel očividné kolapsy a zácpy, a ve svém Prohlášení k médiím dodal, citujeme:

„Jsme v unikátní situaci zjistit a vyhodnotit, zda bychom mohli přistoupit k lepší ochraně historického centra, o kterém se mluví už od přelomu tisíciletí,“ vedení hlavního města bude zjišťovat a hodnotit, zatímco uzavírky na Smetanově nábřeží a Malé Straně jsou prodlouženy, až do (včerejšího) 17. listopadu, z původního 7. listopadu a trvají již od konce října. Podobné vyjádření bylo slyšet od Petra Hlubučka (STAN). Ten chce pro změnu sbírat data o kvalitě vzduchu a využije k tomu právě tato omezení, která tolik trápí Pražany.

Abychom uvedli i jeho vyjádření: 

„Tato data by nám měla jednoznačně prokázat, že regulace dopravy zavedením mýta pro vysokoemisní vozidla je účinný nástroj pro zlepšení kvality vzduchu v Praze,“ vysokoemisní vozidla je hanlivé označení pro většinu starších automobilů, které u nás stále vlastní statisíce obyčejných občanů.

Zdroj: Twitter

Jak již bylo řečeno, trochu to vypadá, že současný magistrát, přesněji řečeno jeho vedení, spíše než spravuje Prahu, tak s Prahou experimentuje. Proti vyjádření Adama Scheinherra se navíc objevují data o tom, že například průjezd Malou Stranou se zpomalil ve špičce z 5 minut a 12 vteřin na 6 minut a 15 vteřin a rychlost vozů se snížila o 10 kilometrů.

Zdroj: Twitter

Současná administrativa Prahy se zavázala, že „vytlačí auta z centra“. Tento záměr nelze než i částečně kvitovat, byť byl vyhlášen už řadou předcházejících administrativ. Problém je v tom, že současná administrativa přešla od slov k činům, když na to město nebylo připraveno, tedy jinak řečeno, není postaven městský okruh a další dopravní infrastruktura, která by byla alternativou pro průjezd historickým centrem města.

Zdroj: Twitter

Kritika na tento druh spravování veřejných záležitosti v našem městě se snáší z řad občanů i z řad opozičních politiků a podkopává důvěru ve stávající radní. Navíc nejde zdaleka o první dopravní kolaps za současné administrativy. Problémy zažilo v létě metro, kdy kolabovala ve špičce přeprava lidí skrze MHD a město nedokázalo zavčas zajistit náhradní dopravu.

Autor: Štěpán Lipský, Praha, ČR, 18.11.2019