Celkový počet nehod klesl z předloňských 105 na loňských 87 srážek tramvají s chodci…
ČTK to sdělila mluvčí dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Podíl na snížení počtu nehod má podle DPP také jeho kampaň Neskákej mi pod kola, v jejímž rámci jezdí po Praze tramvaj polepená varovnými nápisy a siluety lidí s varováními se objevily i na ulicích. DPP je největší městská firma v Česku, provozuje tramvaje, autobusy, metro a lanovku.
„Počet úmrtí a počet těžkých zranění se podařil snížit více než dvojnásobně, to je velmi dobrý výsledek a motivace pro to pokračovat. DPP testuje antikolizní systémy a určitě budeme pokračovat v informování Pražanů, protože nepozornost chodců je stále nejčastějším důvodem kolizí,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). I když bylo mrtvých předloni osm, rok předtím byli stejně jako loni tři a v roce 2016 pod tramvajemi zahynuli dva lidé.
Z celkového počtu byly loni děti účastníky nehod v pěti případech, zatímco dospělých bylo 82. Předloni se staly děti oběťmi nehod v devíti případech, dospělí v 93 případech. Nemladšímu účastníku srážky s tramvají byly dva roky a nejstaršímu 93 let.
Více než pětina účastníků nehod byli cizinci. DPP se proto zaměří v letošní kampani právě na zahraniční turisty.
Speciálně polepenou tramvaj, která má chodce upozornit, že na přechodu nemají před tramvají přednost, vyslal do ulic DPP loni na jaře. „Vzhledem k pozitivním výsledkům jsme přesvědčeni, že jsme díky této kampani alespoň trochu přispěli k nižším číslům usmrcených i zraněných chodců,“ uvedl vedoucí odboru technické kontroly DPP Martin Doubek.
Nejčastější chybou chodců je nepozornost a nedání přednosti tramvaji. Problémem je sledování displeje telefonu za chůze nebo nasazená sluchátka. Řada lidí přechází, kde nemá, například za vozem, kde nemůže vidět tramvaj jedoucí z protisměru.
Nehody tramvají s chodci v Praze
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | |
Celkem srážek | 87 | 105 | 111 | 75 |
Z toho: | ||||
žen | 36 | 39 | 36 | 27 |
mužů | 46 | 54 | 66 | 44 |
dětí | 5 | 9 | 9 | 4 |
Lehká zranění | 64 | 64 | 80 | 43 |
Těžká zranění | 4 | 10 | 7 | 11 |
Bez zranění | 16 | 12 | 7 | 7 |
Místo sražení: | ||||
na přechodu | 23 | 19 | 24 | 12 |
mimo přechod | 44 | 37 | 64 | 34 |
v zastávce | 20 | 48 | 22 | 28 |
Občanství: | ||||
ČR | 55 | 65 | 65 | 43 |
cizinec | 19 | 30 | 26 | 18 |
nezjištěno | 13 | 10 | 20 | 14 |
Úmrtí | 3 | 8 | 3 | 2 |
Zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy
Autor: ČTK, Praha, ČR, 4.2.2020
Nejnovější komentáře