Praha nyní podstupuje sérii změn a „modernizačních opatření“, či rekonstrukcí…
Ty budou mít dopad na životy Pražanů, a kromě jiného, již zasahují do tradic a historie Václavského náměstí a jiných míst. V této době se začala řešit otázka Smetanova nábřeží a situace okolo tohoto místa. Od soboty 23. května bude uzavřen jízdní pruh Smetanova nábřeží ve směru na Národní divadlo. Informoval o tom náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Podle plánů současného vedení magistrátu, se má Smetanovo nábřeží změnit v pěší zónu. Kromě jiného, o tom současný primátor Prahy Zdeněk Hřib informoval na svém twitteru s vysvětlením, že chtějí zajistit občanům Prahy místo k posezení na zahrádkách, k odpočinku, či k výhledu na panorama Prahy a na Vltavu.

Reakce občanů jsou spíše negativní, a až na pár výjimek, se občané obávají především hrozby dopravního kolapsu, a toho, že se Smíchov úplně zastaví. Jiní upozorňují, že v dané lokalitě není příliš mnoho provozovatelů zahrádek. A další upozorňují, že Praha se měla postavit jinak, když chtějí toto dělat.
Podobnost s Berlínem
Nutno říci, že již nedávno jsme Vás informovali, že o něco podobného se usiluje v Berlíně na Friedrichstrasse, kde o tom rozhodla koalice sociálních demokratů SPD, Zelených a Levice (Die Linke) s podporou Pirátů.
Psali jsme zde:
Má jít o experiment, jehož cílem je omezit ve městě automobilovou dopravu. To však bez nabídky adekvátních alternativ a posílení městské hromadné dopravy, může postihnout především obyvatele města a v konečném důsledku i celé okolí. Snad se tomu nestane podobně i v našem městě…

Petr Hlaváček: Vnímám nutnost vést další diskuzi o Smetanově nábřeží
Hlavní město se postupně snaží vracet život do míst, která Pražanům vzal turismus nebo doprava. Praha v minulosti odstranila parkoviště z Malostranského náměstí a v loňském roce udělala pěší zónu z Mariánského náměstí přímo před magistrátem. Z pohledu urbanismu je důležité, aby všechny skupiny obyvatel, tedy například řidiči, cyklisté a chodci, mohli koexistovat na jednom místě. Vedení města se proto nyní zabývá i otázkou provozu na Smetanově nábřeží. Podle 1. náměstka primátora hlavního města Petra Hlaváčka je však nutné tento záměr ještě blíže prodiskutovat, vnímá také nutnost vést další diskuzi například s městskou částí Praha 1.
Pokračování textu zde:
Autor: Štěpán Lipský, Praha, ČR, 20.5.2020
Zdroj:
Nejnovější komentáře