Praha, ale není hra, je to živé město…

To by si mělo současné vedení magistrátu hlavního města Prahy uvědomit. Již jsme Vás několikrát informovali o veřejně deklarovaných experimentech současného vedení, zejména v souvislosti s nedávným zablokováním Smetanova nábřeží, které objektivně zhoršilo situaci místních obyvatel a vyvolalo odpor i u místních zastupitelů na radnici Praha 1, jejíž straničtí kolegové jsou koaliční spojenci vedení na magistrátu.

Víte, Praha není hra. Když hrajete počítačovou hru, můžete jí uložit, a když se o něco pokusíte a dopadne to špatně, načtete si uloženou hru. Když se o něco pokusíte ve skutečném životě, a dopadne to špatně, už to nenačtete. A v pozici vedení magistrátu hlavního města Prahy tím můžete negativně poznamenat život více než miliónu občanů.

Psali jsme zde:

To se nyní opakuje se vznikem nové cyklostezky, nového ekologického experimentu, který má za úkol paralyzovat automobilovou dopravu a zhoršit přepravní podmínky Pražanů. Ve směru na Rozvadovskou spojku, byly nyní nakresleny nové cyklopruhy pro rozvoj cyklistické dopravy na frekventovaných tepnách. Změna přišla, jako obvykle, od jednoho z odborníků na tyto dopravní experimenty, náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě). Je tak narušena doprava pro 28 000 aut, které každý den tímto místem projedou. Pruhy začínají v Jeremiášově ulici, a ještě nejsou všechny funkční. Cyklisté v těchto místech budou ohroženi, protože trasa vede do kopce a vozy jim budou muset dávat zprava přednost, a to v oblastech, kterou jsou už dnes velice úzké a pravidelně zacpané kolonami.

Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D. zastupitel, náměstek primátora

Stránky autobible.euro.cz identifikovaly celou řadu míst na těchto navržených cyklopruzích, které jsou nebezpečné pro cyklisty i automobily, a které budou vyvolávat nehody a zácpy. A nejen tyto stránky, ale opět i místní část Prahy se staví proti. Výbor pro dopravu a bezpečnost městské části Praha 13 odsoudil tento experiment „jako velmi nešťastný, a to z důvodu velké frekvence automobilů, což pro cyklisty představuje velké nebezpečí vážných úrazů a proto doporučil jeho realizaci, až po dokončení Radlické radiály.“

Toto usnesení bylo přijato, již v září 2019, ale vedení magistrátu ho ignorovalo. Což není v praxi současného vedení nic, kdovíjak překvapivé. Očekávám tedy dobu, kdy se v metru namísto vlakových souprav, bude jezdit na e-koloběžkách, protože je to nakonec přece jen hra, že…

Primátor hl.m. Praha Zdeněk Hřib

Autor: Štěpán Lipský, Praha, ČR, 7.6.2020