Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy je příspěvková organizace s hlavním městem jako zřizovatelem…

Vznikla jako nástupnická organizace Ústavu rozvoje hl. m. Prahy v roce 2013 a nyní je spoluzodpovědná za architekturu, městské plánování a rozvoj hlavního města Prahy. 
Ale nyní, navzdory tomu, že jde o příspěvkovou organizaci zřizovanou městem, a tedy veřejnou organizaci, IPR se rozhodlo pro propagaci soukromého mediálního subjektu, konkrétně časopisu Respekt, a to na svém twitterovém kanálu.

V příspěvku ze dne 20. července 2020, twitterový kanál Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy, přinesl odkaz na časopis Respekt, díl ze stejného dne. Konkrétně odkazoval na hlavní téma, a tím je automobilová doprava v Paříži, kdy v nadpisu příspěvku psal, že dnešní Respekt je „o tom, že většina Pařížanů se nechce vracet do doby, kdy městu vládla auta“. 

Je dost překvapující, že veřejná příspěvková organizace na svém twitteru sdílí odkazy, a tím de facto představuje reklamu, na soukromý mediální subjekt, jakým je časopis Respekt. Kdyby šlo o rozhovor, nebo článek o IPR, pak by to logiku mělo. Stálo by za to zjistit, proč k tomu došlo, a jaké mohou být vazby mezi Respektem a IPR, zda jde jen o omyl, náhodu, dobrý, ale nešťastně vedený úmysl, či něco jiného. Nebo hodlá IPR propagovat i další soukromá média? Například Blesk.cz, MF DNES, nebo naše PražskýNoviny?

Pak by to bylo sice spravedlivé, ale stále by šlo o reklamu soukromníkům, kterou by si městská IPR dovolovat neměla…o propagaci ideologii jednoho politického směru, ani nemluvě…

Autor: Štěpán Lipský, Praha, ČR, 25.7.2020