Moderní metropole musí železniční příměstskou dopravu rozvíjet, co to jen jde…

Protože nabízí spolehlivý a komfortní způsob, jak se pohybovat po městě a v přilehlém regionu. Proto mám radost, že se Správa železnic, státní organizace společně posouváme projekt metra S, nové podzemní vlakové síti. Praha v podstatě dostane dvě trasy metra navíc, díky kterým se můžeme těšit na revoluční změnu v přístupu k hromadné dopravě. Metro S nabídne bezkonkurenčně rychlé spojení v rámci celého území města a Středočeši získají lákavou a pohodlnou alternativu k autům. Win-win.

Zdroj: PID, IPR, Ropid

Projekt brzy získá autora studie proveditelnosti a při její tvorbě bude mít Praha silný hlas. Již nyní musíme při investicích myslet na budoucí vlakové tunely a koordinovat se s důležitou dopravní stavbou. Město aktuálně připravuje územně plánovací dokumentaci a projekty jako terminál Smíchov, stanice metra D náměstí Bratří Synků i nový bezbariérový vstup stanice metra Karlovo náměstí se projektovaly tak, aby nepřekážely budoucím stanicím a tunelům metra S.

Nové tratě odlehčí metru, umožní rychlé spojení obcí ve Středočeském kraji přímo s centrem Prahy a také díky nim budeme moct více rozvíjet dálkovou železniční dopravu včetně té vysokorychlostní. Příměstské a městské železniční linky totiž udělají místo na kolejích a půjdou z povrchu pod zem. Bereme si inspiraci z Lipska nebo švédského Malmö, kde podzemní vlaky už několik let křižují podzemí měst a zcela změnily dynamiku pohybu po metropolích a ulevily tamní infrastruktuře.

Autor: Adam Scheinherr, Praha, ČR, 3.8.2020

Zdroj:

https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/posts/665916680673028