Hlavní město vydalo loni na chod dopravního podniku (DPP) prostřednictvím tzv. kompenzací zhruba 14,58 miliardy korun, což je více než předloni, kdy to bylo asi 14,31 miliardy Kč…

Čistý zisk za loňský rok ve výši 869,15 milionu Kč bude převeden na účet nerozděleného zisku z minulých let. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. DPP je největší městskou firmou, která zaměstnává téměř 11.000 lidí. Základní kapitál podniku je přibližně 31,24 miliardy korun. Kvůli koronavirové pandemii letos čeká město propad hospodaření DPP až dvě miliardy korun.

Vozový park DPP tvořilo ke konci loňského roku 730 vozů metra, 805 tramvajových vozů a 1143 autobusů. Tramvajové tratě měly délku 142,7 kilometru a jezdilo na nich 25 denních a devět nočních linek, jejichž souhrnná délka činila 556,7 kilometru. Ke konci roku 2019 provozoval DPP 96 denních městských a 13 příměstských linek, 17 školních spojů, 14 nočních městských linek a jednu linku pro handicapované. Délka všech 141 linek činila 1820,4 kilometru. V metru provozuje DPP 61 stanic.

Podle výroční zprávy v roce 2019 podnik přepravil zhruba 1,173 miliardy cestujících, z toho 440,5 milionu metrem, 371 milionů tramvajemi a lanovou dráhou Petřín, 354,3 milionu městskými autobusovými linkami a 115.000 cestujících trolejbusem. Na příměstských linkách svezl DPP asi 6,5 milionu lidí.

Revizoři rozdali 247.209 pokut, což je o 5,6 procenta meziročně více. Příjem z pokud dosáhl 171,65 milionu korun, což je oproti předchozímu roku o skoro 20 procent více. Zkontrolováno bylo loni 6,8 milionu cestujících.

DPP navýšil tvorbu účetních rezerv a k 31. prosinci 2019 o více než 529 milionů posílil vlastní kapitál společnosti, který tak činí 68,27 miliardy. Takzvaný přiměřený zisk, tedy peníze, které město DPP nechává na investice, přesáhl jednu miliardu.

Loni pokračovala rekonstrukce a modernizace stanic metra nebo byl zahájen geologický průzkum stavby metra D z Pankráce do Písnice. V tramvajové síti byla například zrekonstruována trať ve Vinohradské ulici, která byla ve velmi špatném stavu, nebo bylo vytvořeno nové odstavné kolejiště tramvají v Ústředních dílnách. Zvýšil se také počet bezbariérových stanic a zastávek.

Autor: Redakce, Praha, ČR, 3.8.2020