Dlouho diskutované zdražení má nyní alternativu…

Zrušíme MHD! No dobře, asi tak ostré to nebude, ale na světlo se dostávají návrhy a informace o omezení MHD, a jeho fungování, s cílem snížit náklady, a tedy zabránit zvýšení cen jízdného. Tyto plány vypracoval ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy, p. o.) a DPP pro magistrát hlavního města Prahy.

Psali jsme zde:

Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě), který se dlouhodobě angažuje ve změnách cen jízdného, tvrdí, že se chce těmto omezením vyhnout. Přesto se návrhy dostaly na světlo, a ukazuje se, podle nich, že noční autobusy mají mít, až 40 minutové intervaly a denní tramvaje desetiminutové. Tato změna by postihla i dopravu metrem, včetně poloprázdninového režimu na linkách metra. Další z variant omezujících MHD dokonce hovoří o zkrácení denního provozu o hodinu. Podle výpočtů by se tak mohlo ušetřit mezi 300 milióny, až 1,5 miliardami Kč.

náměstek pro dopravu na magistrátu Adam Scheinherr

Pavel Vyhnánek (Praha sobě), náměstek pro finance a rozpočet, se od plánu distancoval, s tím, že by to byl příliš velký zásah s příliš nízkými úsporami. A přesto se tyto plány objevují. Ovšem vytahovat lidem peníze z peněženek, ani rušit, či omezovat MHD, nejsou prostředky, jak jí zefektivnit a udržet. Tím musí být změny v samotném DPP, průhlednost zakázek, rušení předražených a zbytečných akcí, jako je například přemalovávání tramvají. Ten samí náměstek Pavel Vyhnánek se však, i kvůli své pozici, angažuje v otázce zdražování.

Pavel Vyhnánek (Praha sobě), náměstek pro finance a rozpočet

Stále se tedy bojuje o to, jestli občané Prahy budou okradeni o 365 Kč, anebo rovnou 1850 Kč (jak zní radikálnější návrh)…

Autor: Štěpán Lipský, Praha, ČR, 17.8.2020