Před pár dny jsme Vás informovali o problémech, které trápí Metrostav v souvislosti s dotacemi…
Problémech a kauzách, které zabraňují Metrostavu využívat dotací, anebo působit na stavebních zakázkách, kde jsou veřejné dotace.
Psali jsme zde:
Zároveň jste byli informováni o tom, že Metrostav může využívat dceřiných firem k obcházení těchto omezení. Pražské noviny byly první, které informovali o veřejné zakázce na první úsek metra D a jejich účastnících a následně dále rozšířili tuto důležitou informaci, která může mít další dopad na celý vývoj. Soudy tak Metrostavu zakazují účastnit se veřejných zakázek, kde jsou veřejné dotace. Což komplikuje situaci nejen u stavby pražského metra D.
Problém však je, že se prostě málo staví veřejné stavby a infrastruktura, která Praze stále chybí a díky těmto soudním sporům a machinacím, se vše zpožďuje. Například máme letos na podzim půlkulaté výročí poslední velké veřejné pražské stavby, která byla dokončena a nejspíše je i tou poslední, větší stavbou na řadu dalších let. Tím je tunel Blanka.
Před pěti lety Metrostav dokončil tunelový komplex Blanka, na kterém se pracovalo od roku 2004, a jehož příprava započala, již v roce 1993 zřízením komise, která měla vybrat budoucí model tunelového komplexu. Šlo o možná nejkontroverznější stavbu v historii Metrostavu a jednu z nejkontroverznějších v historii samotného hlavního města. Nicméně byla důležitá a potřebná. Pokud bude Metrostav respektovat rozhodnutí soudu (odvolal se ve všech kauzách) a nebude využívat model dceřiných společností, tak je to taky pravděpodobně na mnoho dalších let poslední stavba, kterou Metrostav postavil.
Možná by bylo dobré, kdyby se veřejné zakázky staly více otevřenými (změny podmínek), pro více firem, protože jinak bude tímto zdržováním u soudů, trpět hlavně naše město…
Autor: Štěpán Lipský, Redakce, Praha, ČR, 19.8.2020
Psali jsme zde:
Nejnovější komentáře