Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne od nadcházející soboty 27. března 2021 rekonstruovat tramvajovou trať v ulicích Táborská a Na Pankráci, která pochází ještě z druhé poloviny 80. let…
Práce potrvají do pátku 4. června 2021 a DPP v rámci nich např. přesune stávající zastávku Pražského povstání blíže ke stanici metra nebo vybuduje novou, která dostane jméno Kotorská. Proto bude během stavby obousměrně přerušen tramvajový provoz v úseku Náměstí Bratří Synků – Vozovna Pankrác. DPP zavede pro cestující náhradní autobusovou dopravu X18 a X93 a současně odkloní trasu pravidelné autobusové linky 193. Tramvaje se na zrekonstruovanou trať vrátí v pátek 4. června 2021 v noci.
První etapu rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti Pankráce a Nuslí, konkrétně od vozovny Pankrác po křižovatku ulic Na Veselí a Na Pankráci DPP zrealizoval loni na podzim. Od sobotního rána 27. března 2021 DPP naváže druhou etapou prací, během které zrekonstruuje tramvajovou trať v úseku od křižovatky ulic Na Veselí a Na Pankráci po křižovatku Vladimírovy a Nuselské ulice. V rámci rekonstrukce DPP vymění 5,5 kilometrů kolejnic, příslušnou část kolejového trojúhelníku v křižovatce Vladimírovy a Nuselské ulice, 300 m2 dlažby a odstraní více než 1500 velkoplošných panelů. Výluky DPP využije také k dokončení opravy samotné smyčky u vozovny Pankrác.
Součástí této stavby bude také posun stávajících tramvajových zastávek Pražského povstání přímo ke stejnojmenné stanici metra. Díky této úpravě se zlepší přestupní vazba mezi metrem a tramvajovými spoji. Nově bude zastávka v obou směrech umístěna na náměstí Hrdinů mezi světelnými křižovatkami ulic Na Pankráci/Děkanská vinice I a Na Pankráci/Táborská/Lomnického, na úrovni Informačního centra MČ Praha 4. Z obou konců zastávek budou vést přechody pro chodce. Kromě toho DPP vybuduje za křižovatkou ulic Na Pankráci a Na Veselí ve směru do centra novou vstřícnou stávku Kotorská.
„Trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské pochází ještě z roku 1985, část z roku 1986, a je nezbytné ji kompletně zrekonstruovat. Místo současných velkoplošných panelů bude nová trať na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem. Použijeme stejnou technologii jako např. v první etapě nebo při rekonstrukci tratí v Nuselské či Nádražní ulici. Dojde tím ke snížení hluku a vibrací z tramvajového provozu, výrazně se zlepší technický stav tratí, což přinese plynulejší jízdu bez současných omezení rychlostí. V rekonstruovaném úseku upravíme i všechny zastávky, budou mít bezbariérový přístup, doplníme do nich přístřešky. Výjimkou je zastávka Nuselská radnice z centra, kde budou úpravy provedeny později v koordinaci na navazující stavební práce v jejím okolí. Další podstatnou a pozitivní zprávou je, že po dokončení rekonstrukce dojde v oblasti ke zvýšení plynulosti MHD díky položení tvarovek kolem tramvajové tratě a zavedením preference na světelných křižovatkách,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Z důvodu rekonstrukce tramvajové tratě je od soboty 27. března 2021 (cca 4:30 hod.) do pátku 4. června 2021 (cca 22:30 hod.) obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Náměstí Bratří Synků – Vozovna Pankrác.
Autor: Redakce, DPP, Praha, ČR, 24.3.2021
Zdroj:
Nejnovější komentáře