Eurovia podala proti rozhodnutí antimonopolního úřadu rozklad…

Stavba metra D v úseku Pankrác – Olbrachtova se i nadále komplikuje. Námitky, které podala společnost Eurovia CS, rozhodne přímo předseda antimonopolního úřadu (ÚOHS) Petr Mlsna. Eurovia podala proti dřívějšímu zamítnutí rozklad.

Psali jsme zde:

Jako první jsme přinesli informaci o tom, kdo se soutěže o veřejnou zakázku uchází. Šlo o firmy Strabag, Hochtief a také Subterra. Dalším účastníkem je SMP a nabídku podal i Doprastav. Proti tendru, však hned na začátku, v den, kdy byla uzávěrka nabídek (30.4.2020) podala stížnost společnost Eurovia CS, kvůli údajnému zvýhodnění některých firem, jako je Metrostav a Hochtief. Těm se mělo podařit změnit podmínky soutěže. Sama Eurovia CS, se do tendru nepřihlásila. Společnosti Metrostav a Hochtief však odmítly, že by byly zvýhodněny. Následně Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal pražskému dopravnímu podniku podepsat smlouvu na výstavbu prvního úseku metra D. 

O nepravomocném zamítnutí námitek týkajících se postupu při vypsání tendru na metro D rozhodl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začátkem letošního března. Eurovia CS, která tendr napadla, se ale s rozhodnutím úřadu nesmířila a podala proti němu v druhé polovině března rozklad. Ten nyní musí posoudit předseda ÚOHS Petr Mlsna. „Proti tomuto rozhodnutí je podán rozklad, o němž bude rozhodovat předseda,“ potvrdil mluvčí Martin Švanda.

Dle našich informací „nejvýhodnější“ nabídku na vybudování prvního úseku metra D, podalo sdružení firem Subterra, Hochtief a Strabag. Hodnota této nabídky je 13,7 miliard korun! Připomeňme, že zakázka na první úsek metra Pankrác – Olbrachtova byla původně odhadnuta (na zhruba 9 miliard korun) a vypsána byla za (10,829 miliardy korun). Jestli je to hodně, nebo málo ponecháme na úsudku každého čtenáře. Ovšem když se podíváme na cenu za prodloužení metra A do Motola (4 stanice a délka zhruba 14km), která v roce 2015 byla 22 miliard korun. V této souvislosti je cena za jednu stanici, byť přestupní a 3,6 km kolejí za 13,7 miliard v případě „D“ více než dvojnásobek! Přepočteno pouze na jeden kilometr koleje trasa A přišla na cca 1,57miliardy za kilometr a proti tomu metro D v roce 2020 už na 3,8 miliardy za kilometr. V platnosti zatím zůstává předběžná opatření, která zadavateli – pražskému dopravnímu podniku – zakazuje uzavřít smlouvu s vybranou stavební společností, a to až do doby, kdy rozhodnutí úřadu nabude právní moci.

„Domníváme se, že podmínky uvedené v zadávací dokumentaci jsou v rozporu se základními zásadami zadávacího řízení, zejména se zásadou rovnosti účastníků řízení, zákazu diskriminace a transparentnosti. Zároveň máme za to, že došlo k porušení zásad 4E, tedy zabezpečení hospodárnosti a efektivního vynakládání veřejných prostředků,“ uvedla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Psali jsme zde:

Celou věc budeme i nadále sledovat.

Autor: Redakce, Praha, ČR, 9.4.2021

Zdroj:

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3293703-spor-kvuli-tendru-na-metro-d-pokracuje-eurovia-podala-proti-rozhodnuti