Většina z peněz navíc, konkrétně 85 milionů korun, má jít na stavbu slepých tramvajových kolejí, které chce vedení magistrátu vybudovat k budoucímu použití… 

Zbylé peníze budou za práce, které si firma Hochtief nárokuje nad rámec původní smlouvy. Vyplývá to z materiálu, který v pondělí projednají radní. Stavební práce začaly loni a původně měly stát asi 330 milionů korun.

Stavební firma chce podle dokumentu pro radní po městu o asi 23 milionů více z důvodů víceprací vzniklých nepředvídatelnými okolnostmi. Například asi 8,7 milionu korun navíc firma naúčtovala za bourání betonových konstrukcí komunikace, 11,8 milionu za změny povrchových úprav a 4,1 milionu za úpravy kolektoru. Jiné menší položky firma z původní ceny odečetla.

Zdroj: Praha.eu

Největší dopad na cenu rekonstrukce má mít vybudování slepé koleje, na které chce městská odbor majetku z rozpočtu vyčlenit dalších 85 milionů korun. Koleje mají v budoucnu navázat na ty, které jsou plánované v horní části náměstí od Vinohradské k Vodičkově ulici, kde má být pravidelná trať zprovozněna jako první. O kolejích i ve spodní části náměstí nyní magistrát jedná s Prahou 1. V případě schválení plánu bude o jejich stavbě ještě samostatně rozhodovat rada měst, stojí v dokumentu.

Rekonstrukce části náměstí od Můstku k ústí Vodičkovy začala loni v dubnu a podle původního harmonogramu má být dokončena letos. Jejím základem je projekt od architektonické kanceláře Cigler Marani Architects, který vznikl už v roce 2005. Pracovníci postupně vyměňují povrchy, má přibýt místa pro pěší. Kácet se budou některé stromy ve špatném stavu a sázet nové, ve výsledku jich má být více než nyní. Město výhledově plánuje i rekonstrukci horní části náměstí.

Autor: Redakce, ČTK, Praha, ČR, 15.5.2021