Vedení Prahy spolu s dopravními odborníky vyhodnotí jarní dopravní změny v ulici V Holešovičkách u mostu Barikádníků a výjezdu z tunelu Blanka na začátku srpna…

Teprve pak rozhodne o dalších změnách. Cílem těch současných bylo omezit kolony v Povltavské na výjezdu z Blanky. Podle dosavadních měření opatření dosud snížila délku a počet červených na vjezdech do tunelu Blanka, jehož kapacita se zvýšila projede jím plynule více aut. Bezprostředně po změně dopravního režimu vznikaly kolony zejména na mostě Barikádníků a v Argentinské.

Psali jsme zde:  

„Cílem opatření bylo dostat z Nové Povltavské kolony, aby byl tunelový komplex Blanka efektivněji využíván. Opatření jsme připravovali přes rok. Na základě měření zpracovaných odborníky z ČVUT provedl hlavní projektant tunelového komplexu mikrosimulace dopravy a navrhl úpravu dopravního značení,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). 

náměstek pro dopravu Adam Scheinherr

Technická správa komunikací (TSK) nechala změnit řazení pruhů za mostem Barikádníků. Z původně levého průběžného pruhu ve směru od mostu se musí řidiči zařadit do pravého pruhu. Druhý pruh zůstal průběžný. Opatřením se následně zvýšil počet pruhů z tunelu Blanka, kdy také tady řidiči mají jeden průběžný a jeden připojovací, kterým je v tomto případě ten pravý. Auta nyní nemusí stát při napojování se na rampě a netvoří se kolony, které omezovaly vjezd do tunelu na ostatních vjezdech.

Změna podle červnových dat dopravních expertů podle Scheinherra přinesly v meziročním srovnání snížení délky a počtu červených na vjezdech v celé délce tunelového komplexu. To znamená, že se řidiči rychleji a snadněji dostali do tunelu.

K jakým změnám město a silničáři nakonec případně přistoupí, zatím není jasné. „V nynějším zkušebním provozu chceme zjistit a zhodnotit, kolika řidičům opatření pomohlo, a kolika ne,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).  Podle něj je ale důležité, aby co nejlépe fungovala zejména tzv. nadřazená dopravní síť, kterou je městský okruh, jehož je Blanka součástí.

Změny dopravního režimu dělala na stejném místě TSK již v dubnu 2017. Také tehdy bylo cílem zmenšit kolony v Povltavské. Připojovací pruh z Povltavské ulice se stal u křižovatky s ulicí Na Truhlářce průběžným a levý pruh se v tomto místě spojil se středním. Kolony původně vznikaly již na nájezdu do ulice V Holešovičkách, kde se museli řidiči zařadit do proudu aut přijíždějících po mostě Barikádníků.

Autor: Redakce, ČTK, Praha.eu, ČR, 6.7.2021