Doprava ve městě, je dnes na úrovni rozbombardovaného města…

Tvrdí opozice a nejeden pražan. Primátor Hřib na to reaguje takto:

„Opravujeme v Praze 45 hlavních dopravních tahů. Aby byly silnice bezpečné a dalo se na nich pohodlně jezdit!!

„Zásadních oprav je letos víc než dříve. Prahu jsme totiž převzali ve stavu, kdy byla péče o komunikace zanedbaná. Dluh na jejich opravách byl neuvěřitelných 30 miliard Kč, jak vyčíslil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (PRAHA SO).““Opravy jsme tradičně soustředili především do období prázdnin, kdy bývá provoz mírnější, lidé díky dovoleným méně dojížděli za prací nebo se nacházeli mimo město. Přesto si uvědomujeme, že uzavírky vždy způsobí nějaká omezení. Děkuji proto Pražanům a návštěvníkům Prahy za trpělivost a pochopení. Kdybychom nic neopravovali, nebude to opravené.““Vždy se ale snažíme, aby byly rekonstrukce nanejvýš koordinované. O to se stará náš dopravní koordinátor uzavírek. Díky tomu můžeme sladit na jednom místě třeba pokládku nového povrchu vozovky, a zároveň k tomu obnovu inženýrských sítí nebo tramvajové trati. V důsledku to znamená, že se na jednom místě nebude kopat stále dokola, ale že se to udělá pořádně najednou.““Nikdy ale bohužel nemůžeme naplánovat, že třeba někde praskne vodovodní potrubí a situace se zkomplikuje. I to se ale stává. Navíc za posledních 10 let počet osobních aut v Praze vzrostl o třetinu, a tak se doprava zahušťuje a silnice také čelí větší zátěži. Na to musíme reagovat.“

https://www.facebook.com/zdenek.hrib.primator/posts/886887715254231

Dopravu kritizuje opozice:

„Doprava v Praze v posledních dnech totálně kolabuje. Stavební práce napříč Prahou dnes zjevně nikdo řádně nekoordinuje a nebo pokud ano, tak to není vidět. Koordinace je extrémně složitá, týká se totiž celé řady různých institucí od soukromých firem, přes vodovody a kanalizace, dopravní podnik, magistrát i městské části a jejich zřízené organizace. Vzhledem k tomu, že se situace rok od roku pouze zhoršuje, tak se mi občas snad i zdá, že to může být i záměr. Na současném vedení Prahy je totiž vidět, že automobilové dopravě vůbec nefandí. Zavírají nábřeží, vymýšlí mýto pro vjezd do Prahy, chystají zdražení parkovacích zón. Obávám se, že současná rada chce jít stejným směrem jako je třeba trend v Paříži, kdy nedávno schválili omezení rychlosti na 30 km/h. Já se s tímto zásadně neztotožňuji. Souhlasím s tím, že bychom se měli pokusit Pražanům nabídnout i jiné alternativy k automobilové dopravě, ale rozhodně ne na její úkor. Měli bychom trvat na tom, že by mělo být svobodnou vůlí každého občana vybrat si jaký způsob nebo kombinaci dopravy si zvolí. Za opozici budeme navrhovat zřízení nového institutu koordinátora dopravních uzavírek na magistrátu, aby toto dopravní peklo jednou pro vždy skončilo.“

Ondřej Prokop, zastupitel ZHMP & místostarosta MČ Praha 11 za ANO

O mnohých dopravních eskapádách v Praze jsme psali zde:

Autor: Redakce, Praha, ČR, 5.9.2021