Pražský magistrát vypsal tendr za 972 milionů korun na stavbu Dvoreckého most, který spojí Prahu 4 a 5…

Se stavbou by se podle něj mělo začít nejpozději v polovině příštího roku a potrvá dva až tři roky. Most bude sloužit tramvajím, autobusům, cyklistům a pěším a má zlepšit dopravní propojení zlíchovského a podolského břehu Vltavy.

„Soutěž je vypsaná tak, že nás nezajímá jenom cena, ale hodnoticími kritérii je kvalita, která je měřena délkou zhotovení díla, délkou záruční doby a v neposlední řadě též kvalifikací týmu,“ řekl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Dodal, že dodavatele by město chtělo vybrat do konce roku.

náměstek pro dopravu Adam Scheinherr

Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Projekt pro stavbu mají na starosti ateliéry Tubes a Atelier6 na základě výsledků architektonické soutěže. Cena projektu byla v soutěži stanovena za 132,7 milionu korun. Návrh s kubistickými prvky podle vedení města přinese zlepšení dopravy, a to zejména MHD, kdy některé linky nebudou muset jezdit Podskalím a přes Palackého most. Prostor pod mostem má být využit pro volnočasové aktivity a kavárnu. Součástí projektu je návrh nové tramvajové zastávky Dvorecký most.

Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil Trojský tramvajový most z roku 1981, přezdívaný „rámusák“, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013. Loni město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také nedávno v tendru vybral firmu Skanska, která postaví lávku mezi Holešovicemi a Karlínem přes ostrov Štvanice. Karlín a Holešovice by měl v budoucnu spojit i nový Rohanský most, o jeho stavbě nicméně magistrát zatím nerozhodl. Mnohé mosty přes Vltavu jsou ve špatném stavu a město je postupně opravuje, aktuálně například Barrandovský.

Autor: Redakce, ČTK, Praha.eu, ČR, 18.10.2021