Za letošní rok zmizelo z ulic Prahy 10 zhruba 500 nepojízdných a dlouhodobě odstavených vozidel…

Desetinu z nich odstranili pracovníci městské příspěvkové organizace Správa služeb hlavního města Prahy (SSHMP), která odtahy v metropoli zajišťuje, ostatní automobily odstranili jejich vlastníci. Lepší možnost odtahů umožnila novela zákona, která vstoupila v platnost loni na jaře. Mezi lety 2016 a 2019 bylo podle informací radnice v Praze 10 odtaženo 15 vozů.

„Našla se řada obyvatel, kteří dávají podněty na nepojízdné vozy, Správa služeb hlavního města Prahy jich řeší každý měsíc desítky. A samotní majitelé pak často své odstavené auto raději odstraní sami, než aby riskovali odtah a náklady na odstavení vozidla na záchytném parkovišti,“ uvedl místostarosta Prahy 10 Martin Sekal (ODS), v jehož gesci je doprava v městské části. Tyto náklady podle místostarosty po třech měsících umístění vozidla na záchytném parkovišti narůstají k desítkám tisíc korun.

Zdroj: Praha.eu

Z ulic Prahy 11 zmizelo od loňského roku 112 vraků a dlouhodobě odstavených vozidel bez technické prohlídky. Radnice to uvedla na svém facebookovém profilu. Celkem jich v lokalitě podle radního pro dopravu v Praze 11 Martina Dušky (Piráti) bylo 315. Většina nepoužívaných vozidel byla od jara 2020 odtažena.

V Praze 12 je podle dřívějšího vyjádření prvního místostarosty dvanácté městské části Vojtěcha Kose (ODS), v jehož gesci je doprava, okolo 200 autovraků. Podle datové mapy bylo odstraněno 125 nepoužívaných vozidel, která blokovala parkovací místa. U dalších 37 nahlášených automobilů se jejich odstranění řeší.

Podle novely je možné nechat odtáhnout kromě zjevně nepojízdných vraků také vozidla, která nemají déle než půl roku platnou technickou prohlídku. Odtahy dlouhodobě odstavených vozů v metropoli se podle dřívějších informací díky novele výrazně zvýšily.

Odtahy v metropoli zajišťuje Správa služeb hlavního města Prahy. Podle loňské novely vlastník komunikace nejprve vyzve provozovatele automobilu s déle než půl roku propadlou STK k tomu, aby vozidlo podrobil technické prohlídce, nebo je odstavil jinam. Pokud dva měsíce nereaguje, je vůz na náklady města odstraněn. Provozovatel také dostane informaci, kde si může automobil vyzvednout. V případě, že by o vozidlo nejevil zájem, vlastník komunikace je může vydražit nebo zlikvidovat. U vraků to funguje podobně.

Autor: Redakce, ČTK, Praha 10, ČR, 23.10.2021